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Starboard Sprint 12'6 x 28.0 (V 28)
Le starboard sprint 12'6 est un SUP de Race sur eau plate
par STARBOARD.
Dates de commercialisation: 2014
Shape
- Version: 28
- Longueur en pieds: 12'6" ≡ 381 cm
- Largeur en pouces: 28.0" ≡ 71.1 cm
- Epaisseur: Non Communiqué
- Volume: 280 litres
- Nombre de boîtiers d'ailerons: 1
- Option WindSUP: NON
- Poids - ? - Ajouter une mesure +
- Autres tailles: 11
Versions et Tarifs
- Note sur les tarifs - Autres versions- 2014 - Brushed carbon - construction carbone - Prix 2640€
- 2014 - AST - construction Monolytique - Prix 1590€
- 2014 - Sprint - construction ? - Prix ?
Occasion: Ajouter une annonce - Cote argus
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Tests du starboard sprint 12'6 et avis utilisateurs
En balade:
Popularité: Cette fiche a été consultée 22 863 fois.
Usage: Race toutes conditions ;
Stabilité pour un gabarit ML (Intermédiaire) : Très bonne
Usage: Race sur eau plate ;
Stabilité pour un gabarit L (Avancé) : ?
Usage: Race toutes conditions ;
Stabilité pour un gabarit L (Intermédiaire) : Mauvaise
Usage: Race sur eau plate ;
Stabilité pour un gabarit XL (Avancé) : Moyenne
Modèle rare en 28''.
Vente pour passage en 14'.
Modèle apportant la même stabilité qu'une Allstar dans cette largeur, ce qui n'est pas valable pour les largeurs inférieures.
Plus d'avis: Voir tous les avis de la gamme sprint
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Vidéos (1)
Starboard's new 2014 Sprint reviewed by team rider Bart de Zwart
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Plus d'info sur le starboard sprint 12'6
The 2014 Sprint is designed for the most demanding racer who needs a hull capable of accelerating in a heartbeat, achieving lightening sprinting performance and maintaining highly-efficient cruising speeds that sap minimum energy. Targeted at flat water, we nevertheless built good buoyancy into this board enabling riders with good balance to perform in chop or on a downwind run. Every aspect of this board has been highly engineered using hydrodynamic, hydrostatic, structural flex and ergonomic principles.
DESIGN FEATURES:- SHARPENED TUCKED RAIL UNDER STANCE AREAThe feature creates a better stability and control in the standing area and helps planing performance during the upstroke.
- ROUND TAIL RAILS These minimize the resistance while trailed in the upstroke giving great semi-planing performance.
- DOUBLE CONCAVE IN MID-SECTION Helps stability and transition from V in the nose to mono-concave at tail.
- SINGLE CONCAVE IN TAIL AREA Helps in pushing the board forward on each downstroke, while propelling it forward and up on each upstroke.
- SLENDER HULL A slender hull is the key to performance, allowing you to paddle beyond hull speed.
- LOW NOSE ROCKER A low nose rocker maximizes the waterline and provides minimal transversal area, which is subject to direct vector drag.
- RAKED FOILED NOSE The foil shape creates a vertical lift when submerged, preventing nose diving and allowing the board to cut efficiently through the chop, reducing pitching motion.
- SHARP EDGES ON FRONT DECK This characteristic helps delaminate water flow on the deck, minimizing wrapping in high momentum nose area.
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Info Partenaire: SROKA
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Autre comparatif:
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ps: je suis toujours aussi surpris de ces rails tres durs sur une planche qui recherche la plus grande vitesse sur eau plate.....